Vina del Mar

23 januari 2015 - Viña del Mar, Chili

Na 100 traptreden goed geslapen op grote hoogte. Prachtig uitzicht gehad over de baaien van de stad met miljoenen lichtjes...

Omdat Nicole en Matias ook niet van die vroege vogels zijn, werden we pas laat in de ochtend opgehaald voor een korte rondvaart door de haven van Valparaiso. Lijkt op het kortste rondje over de kleinste plas van de Kaag, met op het voordek een in het Spaans vertellende en gesticulerende kapitein. Vol met grappen, want hij lachte zich alsmaar dood over wat hij zelf vertelde. Helaas was er nogal weinig respons op, en wij begrepen hm sowieso niet. Afgezien van een achttal marineschepen was er weinig te zien....

Aansluitend door naar het aangrenzende Vina del Mar, waar we op de boulevard een sandwich aten. Vina is een soort Scheveningen, maar dan een keertje of 20 groter. Volgepakt met appartementstorens; sommige wel mooi, maar de meeste vreselijk. Maar.... van het oude Scheveningen is meer over dan van het oude Vina del Mar!

Later in de middag hadden we niet al te ver weg een afspraak met Andreas, Camilla en Antonio om elkaar te treffen voor een weekendje Tunquen, waar we het vakantiehuis van Camilla's baas een weekendje mochten lenen. Het is aan de Pacific, buiten bereik van elk netwerk, maar supermooi. Soms mis je internet helemaal niet; alleen het bijhouden van een blog is wat lastig....