En..... retour Santiago!

14 januari 2015 - Santiago, Chili

Gisteravond op aanbeveling gegeten in een heerlijke pizzeria in Puerto Natales. Inrichting: een hele lange tafel voor iedereen. Mensen gaan weg, anderen nemen hun plaats in, waar dan ook. Een grappig fenomeen, omdat mensen allemaal met elkaar in gesprek raken. Mensen van over de hele wereld!

Vandaag zat ons Patagonie-avontuur er dus al op, en konden we de terugreis van dik 2.000 km aanvaarden naar Andreas & Camilla. Dus weer drie uur terug met de bus naar Punta Arenas, en daarna ruim 4 uur met het vliegtuig. Inclusief alle wachttijden tussendoor al met al weer 10 uur onderweg voor in het totaal ruim 2000 km. En: van 6 graden terug naar 33. Best wel heftig. Van ijzige wind naar gortdroge hitte...

Morgen nemen we hier een rustdag. Koffertje uitpakken, koffertje weer inpakken. Want: op vrijdagmorgen vertrekken we (wederom voor dag en dauw) naar het noorden van Chili: de Atacama woestijn, met als standplaats San Pedro de Atacama. Ditmaal op uitnodiging van Andreas. Zoon Antonio gaat ook mee. Prima Chileense gidsen dus!

1. Renée Tichelaar:
    15 januari 2015
    Hoi Peter en Katinka, ik vind het fantastisch! Een droomreis, wel vermoeiend maar, who cares? Erg leuk om te lezen.....
  2. Cobie:
    15 januari 2015
    Wat een leuk idee met z'n allen aan 1 lange tafel,moeten ze hier ook maar eens gaan doen.
    En wat boffen jullie met van die goede gidsen.
    Ik ben benieuwd hoe de woestijn is.
    Groetjes Cobie Xxx
  3. Ria:
    15 januari 2015
    Jullie lijken Bassie en Adriaan wel, dan weer hierheen en dan weer daar heen. Geweldig. Wat een afwisseling. En wat een contrasten. Als ik het zo lees is het net een sprookje. Fijne dagen nog.
    Ria
  4. RobJan:
    15 januari 2015
    Wordt er wel genoeg gerelaxt?? Jeetje wat een ontdekkingsreis! Aan drinken en eten wordt gelukkig goed gedacht. Wij leven met jullie mee. Ideeën genoeg voor afwisselend eten. Have fun!
    Liefs, RobJan en Bettina.