Hoe je naar het eind van de wereld komt

11 januari 2015 - Puerto Natales, Chili

De zaterdag brachten we door met wat 'rustige' dingen in familieverband. Boodschappen doen in familieverband bij de Jumbo (= Makro), even langs bij de 86-, resp. 88-jarige ouders van Ana Maria en vanaf drie uur met een lekkere barbecue. Gezellie! Een graadje of 30+, dus wat vriendelijker dan de dag ervoor. Vroeg naar bed gaan lukte dus niet echt...

Toch moesten we er al voor half zeven uit op deze zondag, om de vlucht van Sky Airlines te halen naar Punta Arenas, ofwel Patagonie! Die zou om half negen vertrekken, maar nee dus. Er was blijkbaar iets mis met de accu's of ander elektriek. Mannen aan boord, mannen van boord.... Opnieuw de captain in de cabine met de boodschap dat hij pas zou vertrekken als alles 100 procent okay zou zijn. Strak plan... Komt hij na 5 minuten terug met de mededeling dat we waarschijnlijk van toestel moeten wisselen. En na weer 10 minuten opnieuw met de mededeling dat het defect blijkbaar niet zo erg is. Grapjurk... Met 3 kwartier vertraging vertrokken!

Daarna dus weer viereneenhalf uur in de plain. Net zover als van Amsterdam naar Cairo of de Canarische eilanden. Om 13.15 geland en overgebracht naar het busstation, om met een luxe touringcar om 14.30 naar Puerto Natales te worden gebracht. En die ging als eerste extra passagiers oppikken bij ...... de luchthaven :-) hey guys, this is South-America!